Πέμπτη 15 Μαρτίου 2018

Συνάντηση της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων, με τον Γ.Γ. του Υπουργείου κ. Γεώργιο Αγγελόπουλο, καθώς και το σύμβουλο του Υπουργού κ. Νικόλα Τσαφταρίδη


Συνάντηση με τον Γ.Γ του υπουργείου Παιδείας, Γεώργιο Αγγελόπουλο, και τον σύμβουλο του Υπουργού, Νικόλα Τσαφταρίδη, είχε η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων, για σειρά ζητημάτων που απασχολούν τον χώρο.
Όπως έγινε γνωστό, ο Γ.Γ του υπουργείου δεσμεύτηκε πως, σε πρώτη φάση, το Σεπτέμβριο θα διεξαχθούν εξετάσεις στην Αθήνα, ίσως και στη Θεσσαλονίκη, για την απόκτηση πτυχίου Θεωρητικών Ευρωπαϊκής Μουσικής (Ειδ. Αρμονίας) και πτυχίου Ελληνικής Παραδοσιακής Μουσικής (Βυζαντινής) και θα μπορούν να δώσουν εξετάσεις μαθητές από τα Μουσικά Σχολεία όλης της Ελλάδας.
Η πιστοποίηση επιπέδου σπουδών ανά όργανο, ή θεωρητικό αντικείμενο, θα παρέχεται αναλόγως στους υποψηφίους, έπειτα από εξετάσεις.
Όσον αφορά τις 10.000€ ανά Σχολείο σε είδος, η δέσμευση είναι πως ανάλογη χρηματοδότηση θα υπάρξει και για το επόμενο σχολικό έτος.
Σχετικά με τα εκπαιδευτικά κενά, δόθηκε υπόσχεση πως το επόμενο σχολικό έτος θα είναι το τελευταίο με κενές διδακτικές ώρες.
Διαβάστε παρακάτω αναλυτικά τη σχετική ενημέρωση από την Π.Ε.Γ.Μ.Κ.Σ

Αγαπητοί γονείς, μαθητές και καθηγητές των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων.

Στις 13/2/2018 πραγματοποιήθηκε, στο Υπουργείο Παιδείας, συνάντηση  της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων, με τον Γ.Γ. του Υπουργείου κ. Γεώργιο Αγγελόπουλο, καθώς και το σύμβουλο του Υπουργού        κ. Νικόλα Τσαφταρίδη .

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε ύστερα από σχετικό αίτημα της Π.Ε. και σε συνέχεια προηγούμενων συναντήσεων, ώστε να ενημερωθούμε σχετικά με την πορεία των θεμάτων, τα οποία άπτονται της λειτουργίας των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων.

Τα θέματα τα οποία αναπτύχθηκαν κατά σειρά είναι τα ακόλουθα:
1)  Πτυχία και πιστοποίηση επιπέδου σπουδών.
2)  Η πορεία του ζητήματος των 10.000 Ευρώ ανά Σχολείο, τα οποία δίνονται από το Υπουργείο με τη μορφή τεχνικών δελτίων (είδη  εξοπλισμού).
3)  Μεταφορές με συνοδό από δημόσιο φορέα.
4)  Σίτιση ενιαία και ισότιμη, για όλα τα Σχολεία.
5)  Κενές διδακτικές ώρες εξαιτίας της έλλειψης καθηγητών.
6)  Προβλήματα τα οποία σχετίζονται με τις κτιριακές εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό των Σχολείων (Καλλιτεχνικό Θεσσαλονίκης κ. α).
7) Περικοπή δραστηριοτήτων στις περιπτώσεις που μαθητές συμμετείχαν σε κινητοποιήσεις και δράσεις διεκδίκησης των δικαιωμάτων τους. Τονίστηκε πως το γεγονός αποτελεί ειρωνεία, αν αναλογιστούμε τις χαμένες διδακτικές ώρες με ευθύνη της πολιτείας.
8)  Εκδρομές – η αναγκαιότητα αυξημένου ελέγχου των μέσων μεταφοράς και των καταλυμάτων. Ζητήθηκε να πραγματοποιούνται εκδρομές πολιτιστικού, περιβαλλοντικού και ψυχαγωγικού χαρακτήρα, όπως επίσης να υπάρχει ιδιαίτερη φροντίδα, ακόμα και χρηματοδότηση από το Υπουργείο, ώστε να διασφαλίζεται η συμμετοχή όλων των μαθητών.
9) Αλλαγές σε σχέση με το ζήτημα των απουσιών. Από ότι φαίνεται, οι αλλαγές αυτές διευκολύνουν γονείς και μαθητές.

Τα παραπάνω ζητήματα έγιναν κατανοητά, συζητήθηκαν και είναι προς διερεύνηση από τον Γ.Γ.
Είναι ξεκάθαρο ότι με το σοβαρό, συνεπή και έντιμο αγώνα των γονιών, μέσα από τους Συλλόγους των Σχολείων μας, αλλά και την Π.Ε, μπορούμε να διεκδικούμε και να πετυχαίνουμε μικρές νίκες, πάνω στο πλαίσιο  αιτημάτων που από κοινού έχουμε διαμορφώσει .

Για το ζήτημα των πτυχίων  και της πιστοποίησης του επιπέδου σπουδών στα μουσικά όργανα και τη θεωρία της μουσικής, ο κύριος Αγγελόπουλος δεσμεύτηκε πως, σε πρώτη φάση, το Σεπτέμβριο θα διεξαχθούν εξετάσεις στην Αθήνα, ίσως και στη Θεσσαλονίκη, για την απόκτηση πτυχίου Θεωρητικών Ευρωπαϊκής Μουσικής (Ειδ. Αρμονίας) και πτυχίου Ελληνικής Παραδοσιακής Μουσικής (Βυζαντινής) και θα μπορούν να δώσουν εξετάσεις μαθητές από τα Μουσικά Σχολεία όλης της Ελλάδας.

Η πιστοποίηση επιπέδου  σπουδών ανά όργανο, ή θεωρητικό αντικείμενο, θα παρέχεται αναλόγως στους υποψηφίους, έπειτα από εξετάσεις .
Για τις  10.000€ ανά Σχολείο σε είδος, η δέσμευση είναι πως ανάλογη χρηματοδότηση θα υπάρξει και για το επόμενο σχολικό έτος. Η υλοποίηση, ωστόσο, της απόφασης για το τρέχον έτος προσδιορίζεται για τον προσεχή  Οκτώβριο.

Όσον αφορά τις κενές θέσεις καθηγητών, ενημερωθήκαμε πως 135 αναπληρωτές (ωρομίσθιοι) εκπαιδευτικοί δεν αποδέχτηκαν τις προσλήψεις τους. Ζητήθηκε να δίνονται τα πραγματικά κενά από τους διευθυντές και δόθηκε υπόσχεση, πως το επόμενο σχολικό έτος θα είναι το τελευταίο με κενές διδακτικές ώρες.

Το γεγονός πως το κλίμα της συνάντησης, αλλά και η ίδια η συνάντηση, υπήρξαν θετικά, σε καμία περίπτωση δε σημαίνει πως θεωρούμε τα προβλήματα των Σχολείων μας και της εκπαίδευσης γενικότερα, παρελθόν. Έχουμε μέλλον μέχρι την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών με προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών με οργανικές θέσεις στα σχολεία μας. Σε καμία περίπτωση δε δικαιολογείται ο εφησυχασμός. Τίποτα δεν είναι δεδομένο, όσο δίκαιο και αν είναι .

Τονίσαμε ότι πολλά από τα ζητήματα τα οποία μας αφορούν αποτελούν αρμοδιότητες διαφορετικών Υπουργείων και αυτό αναγνωρίζεται από το Υπουργείο. Το γεγονός αυτό δημιουργεί δυσκολία στην αντιμετώπιση πολλών θεμάτων, όπως αυτά των μεταφορών, της σίτισης, το ζήτημα των κτιριακών εγκαταστάσεων, ειδικά όσων δεν έχουν παραδοθεί στους κατά τόπους δήμους, με πλείστα συνεπακόλουθα προβλήματα, του εξοπλισμού των σχολείων  (καρέκλες, θρανία, εργαστήρια φυσικής κ.α) που  είναι καθαρά θέμα της ΚΤΥΠ, μας μεταφέρθηκε η πρόθεση συγκέντρωσης αυτών των αρμοδιοτήτων στο Υπ. Παιδείας  και πως όποιο νέο Σχολείο γίνει δεν θα είναι ΣΔΙΤ.

Είναι πλέον ξεκάθαρο, περισσότερο ίσως από κάθε άλλη φορά, πως χωρίς αύξηση του ποσού το οποίο διατίθεται στην Παιδεία από τον προϋπολογισμό, χωρίς μόνιμους καθηγητές, χωρίς δωρεάν μεταφορές των μαθητών όλων των σχολείων από έναν ενιαίο, δημόσιο φορέα μεταφορών, χωρίς δωρεάν εγχειρίδια μελέτης για όλα τα μαθήματα, προσαρμοσμένα στις ανάγκες της σύγχρονης γενιάς, για ουσιαστική, ευρεία μόρφωση, χωρίς δωρεάν ενισχυτική διδασκαλία για όσους το επιθυμούν, χωρίς σύγχρονα, ασφαλή, πλήρως εξοπλισμένα και προσεκτικά συντηρημένα κτίρια, ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση δεν υπάρχουν.

Επαγρύπνηση λοιπόν!  Κανένας εφησυχασμός!! Ο κοινός αγώνας  γονιών – μαθητών είναι ο μόνος δρόμος που μπορεί να εγγυηθεί το μέλλον των Σχολείων μας και της ουσιαστικής εκπαίδευσης των παιδιών μας. Κοινωνία χωρίς Παιδεία δε μπορεί να υπάρξει!!!