Τοποθετήσεις και Προτάσεις της Δημητρούλας Παπαθεοδώρου, εκπροσώπου του Μουσικού Σχολείου Κορίνθου στην Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων κατά την 13η Τακτική Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε στις 8 Απριλίου 2017 στο Μουσικό Σχολείο Αλίμου στην Αθήνα...
Τ Ο Π Ο Θ Ε Τ Η Σ Ε Ι Σ και Π Ρ Ο Τ Α Σ Ε Ι Σ της Δημητρούλας Παπαθεοδώρου, εκπροσώπου του Μουσικού Σχολείου Κορίνθου.
Καλησπέρα σας και Καλή Ανάσταση.
Α) ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΙ ΜΕΛΛΕΙ ΓΕΝΕΣΘΑΙ;
Πέραν από υποσχέσεις και ερωτήσεις στην Βουλή από βουλευτές για το αν και εφόσον θα γίνουν εξετάσεις πιστοποίησης και την απάντηση του υπουργού παιδείας ότι θα γίνουν, καμία άλλη εξέλιξη δεν σημειώθηκε φέτος.
Προτείνω συνάντηση με την νέα καλλιτεχνική επιτροπή και την ενημέρωση όλων των φορέων των νομών (βουλευτές, περιφερειάρχες, δήμους) για το θέμα της πιστοποίησης. Θέλοντας να έχω καλή τη πίστει θα έλεγα ότι θα μπορούσαμε να συνεργαστούμε και με τα ωδεία των νομών για το θέμα αυτό. Ιδανικό θα ήταν ακόμη να ζητούσαμε και την βοήθεια των Πανεπιστημιακών και ΤΕΙ. Επί παραδείγματι, μια πάρα πολύ ωραία προσπάθεια έχει γίνει απ’ το ΤΕΙ Ηπείρου[1] , Πρακτικά 3ου Συνεδρίου, Τσαρδάκας Απόστολος, Μέλος, Εγ. Εκπ. Προς. Τμ. Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής ΤΕΙ Ηπείρου.
για την οργάνωση της διδακτέας ύλης των παραδοσιακών μουσικών οργάνων για τα ιδιωτικά ωδεία,
2) για την ύλη των παραδοσιακών οργάνων του Νικολάου Χασάπη Καθηγητή του Μουσικού Σχολείου Ρόδου για τα παραδοσιακά κρουστά (σελ. 76 πρακτικά 2ου Συνεδρίου).
Αυτές οι προσπάθειες είναι ενδεικτικές τέτοιας συνεργασίας, σε άλλο βέβαια επίπεδο, γιατί όχι όμως και για το θέμα της ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ.
Β) ΟΛΑ ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΠΟΥ ΠΛΗΡΟΥΝ ΤΙΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ
Τα σχολεία μας είναι σχολεία αισθητικής παιδείας και άρα όλα τα μουσικά πρέπει να γίνουν και καλλιτεχνικά. Πρακτικά 2ου Συνεδρίου, Βίκη Βασιλειάδη, Εκπαιδευτικός – Φλαουτίστα, «Αφιέρωμα στον Στέφανο Βασιλειάδη»
Γ) ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ
Βασικό είναι να συνδέονται όλες οι βαθμίδες εκπαίδευσης γι’ αυτό μήπως θα πρέπει να ζητήσουμε
1ον) να ιδρυθεί το πρώτο πειραματικό μουσικό-καλλιτεχνικό δημοτικό;[2] σελ 97 Πρακτικά του 2ου συνεδρίου, Δημήτριος Βλάχος, Λίλυ Δάκα, Ν. Καργάκης , Κώστας Παπαδάκης, Καθηγητές Μουσικού Σχολείου Ηρακλείου, «Προτάσεις για τη διδασκαλία μουσικών μαθημάτων»
2ον) να ζητούσαμε την οργάνωση μαθημάτων μουσικής παιδείας προαιρετικής παρακολούθησης σε πρωτοβάθμιο επίπεδο στη χώρα μας, ως το ΦΕΚ 658Β /1998 ορίζει για μαθητές δημοτικών σχολείων από το μουσικό σχολείο του νομού;[3] σελ 220 – 224, Πρακτικά του 3ου Συνέδριου Σιδηροπούλου Χριστίνα Αποσπ.Καθηγ. Τμ. Μουσ. Επ. & Τέχνης Πανεπιστημίου Μακεδονίας «Οργανική Μουσική Εκπαίδευση και Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών».
3ον ) να ζητούσαμε να γίνουν προπαρασκευαστικά τμήματα στο Δημοτικό με τρεις ή τέσσερις απογευματινές ώρες.[4] σελ. 140 Αναγνωστόπουλος Δημήτριος Δ/ντης Μουσικού σχολείου Θες/κης «Τα μουσικά Σχολεία στην Ελλάδα. Προγράμματα σπουδών προοπτικές». Πρακτικά 3ου Συνεδρίου.
4ον) ή να ενημερώναμε ως Σύλλογοι τους αντίστοιχους Συλλόγους Γονέων των Δημοτικών του Νομού ακόμα και για την ύπαρξη μουσικού σχολείου, τις εισαγωγικές, τις κατατακτήριες εξετάσεις και για τις τρεις προηγούμενες δυνατότητες;
Δ) Μοριοδότηση
Ναι στην μοριοδότηση υπό όρους, με ευθύνη των μουσικών ΑΕΙ και Α.ΤΕΙ. Συνάφεια μοριοδότησης με σχολή εισαγωγής αποκλειστικού χαρακτήρα μοριοδότησης. άρθρο του Αναγνωστοπούλου Δημητρίου Διευθυντή του μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης σελ. 141 πρακτικά 3ου Συνεδρίου.
Ναι, στην μοριοδότηση ταλέντων.[5] σελ. 115 – 119, πρακτικά 2ου Συνεδρίου, Αναστάσιος Χαρμάνης Καθηγητής Μουσικού Σχολείου Λάρισας, «Δυνατότητα μοριοδότησης μαθητών μουσικών σχολείων στην Γ/θμια Εκπαίδευση – όροι και προϋποθέσεις».
Οι υποστηρικτές της μοριοδότησης για την εισαγωγή στις μουσικά – καλλιτεχνικά πανεπιστήμια και ΤΕΙ πληθαίνουν, όπως η αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας και Σποράδων κα η Δωροθέα Κολυνδρίνη. Αναφέρει χαρακτηριστά: «..Ένα άλλο θέμα που προτάσσουν οι μαθητές και είναι απολύτως δίκαιο να υπάρξει είναι η μοριοδότηση για μαθητές που διαπρέπουν στη μουσική, σε διαγωνισμούς που γίνονται κάθε χρόνο, είτε να συμψηφίζεται η βαθμολογία μουσικής παιδείας τριών ετών του Λυκείου από τις εξετάσεις και οι αριστεύσαντες μαθητές να πριμοδοτούνται με 1.000 μέχρι 1.500 μόρια για να εισάγονται στις σχολές ΑΕΙ και ΤΕΙ μουσικολογίας.». Επιστολή, 11ης Νοεμβρίου 2016, με θέμα : «συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου για το Μουσικό Σχολείο ζητεί η Δωροθέα Κολυνδρίνη».
Ε) ΣΙΤΙΣΗ
Προτείνω την δημιουργία ερωτηματολογίου για τους μαθητές των μουσικών – καλλιτεχνικών σχολείων που θα έχει τρεις άξονες αξιολόγησης: α) Διατροφικές συνήθειες των μαθητών – μεσογειακή διατροφή, β) αξιολόγηση της υφισταμένης σίτισης απ’ τους μαθητές, γ) προτάσεις για βελτίωση της σίτισης από τους μαθητές.
ΣΚΟΠΟΣ ΜΑΣ η άποψη των παιδιών μας, άποψη που είναι πάντα αλάνθαστη. Οι δε προτάσεις των παιδιών μας εύστοχες.
ΣΤ) Δευτερεύουσα Καλλιτεχνική Επιτροπή
Πρέπει να υπάρχει και στην έδρα κάθε νομού που φιλοξενεί μουσικό σχολείο ενδιάμεσος κρίκος μεταξύ του μουσικού-καλλιτεχνικού σχολείου και της καλλιτεχνικής Επιτροπής που να επιβλέπει, προτείνει, εποπτεύει το καλλιτεχνικό πρόγραμμα του μουσικού σχολείου[6].
σελ. 39 Πρακτικά 2ου Συνεδρίου, Βίκη Βασιλειάδη, Εκπαιδευτικός – Φλαουτίστα, «Αφιέρωμα στον Στέφανο Βασιλειάδη»
Ζ) Τέλος ας θυμηθούμε τις άλλες ειδικότητες καθηγητών που αναφέρει ο κ. Βασιλειάδης ως απαραίτητες[7]: σελ. 35 , Πρακτικά 2ου Συνεδρίου, Βίκη Βασιλειάδη, Εκπαιδευτικός – Φλαουτίστα, «Αφιέρωμα στον Στέφανο Βασιλειάδη»
Καθηγητής φωνητικής καλλιέργειας
ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ ΓΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΦΩΝΗΤΙΚΗΣ η οποία ψηφίστηκε στην Συνέλευση της Χίου ως πρόταση αλλά δεν γνωρίζω αν και εφόσον έχει ορισθεί έστω και ένας καθηγητής φωνητικής στα μουσικά μας σχολεία!
Άλλη μία ειδικότητα απαραίτητη είναι ο Αυτοσχεδιασμός και μουσικοκινητική[8] σελ 233 πρακτικά 3ου Συνεδρίου, Γεωργούλη Στυλιανή Καθ. Μουσικού Σχολείου Παλλήνης «Ανοικτή πρόσκληση για συνεργασία Μουσικού Σχολείου με το Πανεπιστήμιο»
Η) Ιστοσελίδα συλλόγου – συλλόγων.
Παρακαλείστε να είναι όσο το δυνατόν ενημερωμένη και άμεση.
Καλό Πάσχα, Καλή Ανάσταση, Με υγεία
Είθε ο Θεός να μας φωτίζει όλους
Ευχαριστώ.